Διεθνής ανησυχία έχει ξεσπάσει μετά τη δεύτερη συντριβή μέσα σε λίγους μήνες του σύγχρονου αεροσκάφους της Boeing 737 Max των Αιθιοπικών Αερογραμμών με τραγικό απολογισμό 157 νεκρούς, επιβάτες και πλήρωμα. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) αποφάσισε σήμερα να κλείσει τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο στα Boeing 737 MAX 8 και 9, ενώ πολλές εταιρείες και κράτη προέβησαν σε ανάλογη απόφαση.
Οι ελληνικές αεροπορικές δεν πετούν τέτοια αεροσκάφη. Κι όμως, η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία φλερτάρισε με την απόκτηση τέτοιων αεροσκαφών, στο πλαίσιο της μεγάλης “αγοράς του αιώνα”, όπως χαρακτηρίστηκε η απόφαση της Aegean Airlines να διαθέσει 5 δισ. ευρώ για την απόκτηση 42 νέων αεροσκαφών, όντας η μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα.
H οικονομική εφημερίδα του Ντίσελντορφ Handelsblatt σε δημοσίευμά της τον Μάρτιο του 2018, είχε αναφερθεί στη μεγάλη παραγγελία της Aegean στην Airbus. Η εφημερίδα είχε αναφέρει ότι «η εταιρεία χρειάστηκε πάνω από ένα χρόνο επιμελούς εξέτασης των προσφορών διαφόρων εταιρειών και αεροσκαφών, ανάμεσα σε αυτών και της Boeing με το μοντέλο 737Max»!
Τελικά οι υπεύθυνοι της Aegean επέλεξαν την ευρωπαϊκή κατασκευάστρια εταιρεία Airbus έχοντας ήδη υπογράψει προσύμφωνο για την αγορά μέχρι και 42 αεροσκαφών τύπου A320neo. Με την αγορά των νέων αεροσκαφών η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας θέλει να αντικαταστήσει τα παλαιότερα αεροπλάνα, να μεγαλώσει το στόλο της και να συνεχίσει με αυτό τον τρόπο τους αναπτυξιακούς της ρυθμούς.
Να θυμίσουμε ότι η συμφωνία προβλέπει την παραγγελία 20 αεροσκαφών τύπου A320neo και δέκα μεγαλύτερων αεροσκαφών τύπου A321neo, ενώ υπάρχει και η προοπτική αγοράς άλλων δέκα αεροσκαφών αυτών των τύπων. Το ύψος της συνολικής παραγγελίας μαζί με τις πιθανές αγορές ανέρχεται στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα 30 αεροσκάφη θα παραδοθούν μεταξύ 2020 και 2022 ενώ οι ενδεχόμενες υπόλοιπες παραγγελίες μέχρι το 2025».